1 Mac 2013

3 Sebab Kenapa Skim Takaful Penting Kepada Anda


Skim Takaful bukan seperti mana yang anda fikirkan, bukan sekadar seorang agent mengetuk pintu rumah anda untuk menjual polisi bagi melindungi anda daripada sebab kemalangan sahaja.

Skim Takaful adalah lebih daripada itu, ianya memberi jaminan perlindungan apabila kita meninggal dunia dengan manfaat Khairat dibayar pada waris kita.

Tetapi berapa ramaikah diantara kita sudah mendapatkan perlindungan ini? Rata-rata yang kita lihat, masih ramai lagi diantara kita yang tiada perlindungan Takaful. Apakah sebabnya?

1) Tiada pengetahuan langsung.. apa itu Takaful.. Dan

2) Mereka rasakan Takaful itu tidak perlu .. dan melihat ianya sebagai bebanan bayaran tambahan yang perlu dikeluarkan..selain dari bil-bil yang telah sedia ada..

Adakah mereka tahu bahawa jika mereka bermula lebih awal… semasa muda.. mereka mendapat lebih manfaat perlindungan berbanding semasa mereka sudah tua kelak..

Berikut adalah alasan kenapa kita memerlukan Takaful;

Alasan 1

Adakah kita mempunyai berbagai-bagai bil atau bayaran hutang yang perlu di lunaskan pada setiap bulan?? Ini adalah alasan besar kenapa kita memerlukan Takaful supaya segala bayaran bil dan hutang tadi terbayar andainya kita telah tiada.. dan waris kita tidak dibebani lagi oleh hutang kita.

Alasan 2

Anda muda, gagah dan sihat sekarang? Tiada berpenyakit? Jadi inilah masa yang terbaik untuk mendapatkan Takaful. Bayaran sumbangan anda adalah kecil bermula dari sekarang hingga anda berumur 79 tahun.. dan ianya adalah sebagai simpanan persaraan anda nanti.. lagi awal anda bermula takaful adalah lebih bagus… kerana anda tidak perlu risau lagi jika anda mendapat penyakit yang serious akan datang .., kerana anda telah dilindungi Takaful… Orang yang sudah berpenyakit memang tiada sebarang syarikat insuran atau takaful yang akan menerimanya. Kata orang.. ambillah pelan Takaful sekarang… semasa ia menerima kita, jangan sampai semua syarikat takaful dan insuran sudah tidak menerima kita apabila kita telah menghidap penyakit.. ketika itu kita akan menyesal kelak….

Alasan 3

Adakah anda berkahwin? Adakah anda sayang isteri anda? Jadi.. perlukah anda tinggalkan isteri dan anak-anak anda dengan kesusahan setelah ketiadaan anda? Bayangkan jika kita tiada perlindungan Takaful, ditakdirkan kita mengidap kanser 6 bulan akan datang… dan meninggal selepas 18 bulan kemudian. Kita terpaksa tinggalkan isteri dan 2 orang anak kita meneruskan hidup mereka dengan ketiadaan sumber kewangan… bagaimanakah mereka hendak menyara hidup mereka? Membayar bil-bil dan hutang peninggalan kita… Inikah yang patut kita tinggalkan untuk mereka? Cuba fakir-fikirkan….

Banyak lagi alasan-alasan lain kenapa kita perlukan Perlindungan Takaful…

Di bawah ini dinyatakan secara ringkas mengenai manfaat dari Pelan Takaful MAA

SIMPANAN TAKAFUL HAJI + MEDICAL CARD(PELAN 1)

*illustrasi di bawah adalah berdasarkan kiraan simpanan Rm 150 sebulan untuk peserta berumur 30 tahun, lelaki dan dengan kadar keuntungan 6% setahun.

Anda akan mendapat Manfaat-Manfaat berikut:

MANFAAT PERLINDUNGAN KEWANGAN KELUARGA & PENGGANTIAN PENDAPATAN
Akibat Kematian & hilang upaya kekal menyeluruh - RM 60,000

KHAIRAT KEMATIAN
Dana Pengurusan Jenazah - RM 2,000

MANFAAT HARIAN HOSPITAL
Elaun Mengikut Jumlah Hari - RM 100 sehari

HAD TAHUNAN KAD PERUBATAN
Pelan 1- RM 50,000.00

HAD SEUMUR HIDUP KAD PERUBATAN
Pelan 1- RM 150,000.00

TABUNGAN / SIMPANAN
Serahan / Tempoh 25 tahun - RM 37,033.00

PENGECUALIAN SUMBANGAN
Akibat Lumpuh Kekal/ditimpa 46 jenis Penyakit Kritikal

PELEPASAN CUKAI/BERAMAL JARIAH
Upah Haji dan wakaf Qurban-RM 5,000
Pelepasan Cukai Maksimum - RM 6,000
Konsep Tabarru' (derma)



Untuk maklumat lanjut dan penyertaan sila hubungi:
MOHD RIDZUAN ISMAIL
Tel/SMS : 019-4666581
Email : aaron.rizan@gmail.com
Facebook : Mohd Ridzuan Ismail

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

[Reply to Comment]