13 Ogos 2013

Tabung Simpanan Financial Freedom Account ( FFA)

  • Salam hormat tuan/puan

    Terima kasih kerana sudi memnerikan sedikit masa dalam menambah pengetahuan kewangan dan berkeinginan untuk mencapai kejayaan besar dalam hidup. Sebelum itu,anda perlu jelas tentang matlamat anda untuk mencapai kejayaan besar dalam hidup,sama ada untuk kerjaya,perniagaan,kewangan,kesihatan,ke­ luarga,pendidikan ataupun sosial.

    Nah,di sini saya ingin kongsikan tentang matlamat penting anda untuk kewangan anda.. Sama ada bebas kewangan,poket tidak bocor,pandai urus tabungan dsb. Kewangan tidak terjamin malah sekiranya kita mempunyai kerja tetap sekalipun andai tidak bijak mengurus kewangan dengan betul akan juga mempunyai tahap kewangan tidak baik. Semua orang mampu buat sebenarnya kerana seharian hidup kita berurusan dgn wang. Betul kan?
    Jadi adalah baik kita menjadi pemberi dan dalam masa yang sama menerima dengan baik,apa sahaja bukan sahaja kewangan malah kasih sayang,sosial mahupun hubungan kita dengan Maha Pencipta..

    Ok..Bagaimana untuk berubah diri dan hidup kita? Mulakan dgn FFA..(selepas ini di singkatkan dari Financial Freedom Account)

    Berapakah jumlah amaun tabungan anda untuk dana persaraan kelak? Apakah fokus anda pada FFA 5 thn dari sekarang? Contohnya: Jumlah cash dalam RM 1 Juta..

    Saya boleh bantu anda andai anda berminat membuat simpanan FFA dan dalam masa sama kekayaan perniagaan dan kerjaya dilindungi. Faham ke Faham?

    Tips 1

    Baik..saya tak memaksa anda jikalau anda perlu simpan dahulu hasil pendapatan sebelum berbelanja..ini cara yang paling berkesan dan masa sama mlatih kita mengikat kewangan kita pada FFA sebelum berbelanja 10% sahaja minima dari pendapatan bulanan contoh Rm 2000 sebulan maka anda dapat menyimpan untuk setahun Rm 24,000..

    Tips 2

    Anda perlu menentukan berapa nilai perlu bayar untuk mencapai matlamat anda.. Saya hanya bercerita tentang Simpanan TIDAK Pelaburan. kerana pelaburan ada risiko tertentu melainkan ilmu perlu cukup terlebih dahulu. Saya cadangkan Rm 3 sehari bersamaan Rm90 dan digenap menjadi Rm 100/ sebulan sebagai permulaan..
    Andai anda mahukan tabungan FFA anda tinggi dalam 5 tahun dan dalam masa sama Dilindungi Risiko mengapa tidak kan? Saya tidak gemar membandingkan dengan dana pelaburan kerana kita selalu berharap dividen atau bonus naik setiap tahun,tetapi tidak memikirkan andai berlaku sesuatu pada kita contoh kemalangan,menghidap kanser@kecelakaan bagaimanakah simpanan kita setiap bulan andai tidak di cover simpanan itu? ......... Segala simpanan habis akan dikeluarkan untuk bertarung dengan situasi yg tidak dingini itu.. Jadi matlamat asal akan berkubur dan tidak berjaya.. .........

    Saranan saya;

    Sekiranya berminat membuat simpanan secara bulanan dan dilindungi dari risiko,Sila tinggalkan Nama penuh,alamat dan no telefon untuk dihubungi dan berapa amaun bulanan pilihan anda sendiri.
    Insha Allah,saya akan hubungi anda dengan segera.
    20 orang terawal yg berjaya dalam membuka akaun ini akan mendapat hadiah esklusif dari saya.

    Sekian

    Ingat lagi pada istilah ini? ' I deserve to be Rich because I Add Value to other People Lives'..
    Jumpa lagi..
    Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

    Mohd Ridzuan Ismail
    019-4666581
    Financial Consultant

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

[Reply to Comment]