25 Oktober 2013

Senyum untuk Magnet Kekayaan dan Kejayaan

 TIPS BIZ TODAY...

Bila semua orang fokus kepada masalah, apa yang kita fokuskan itu akan menjadi DOA. Ia ibarat "Magnet". Kita fokus masalah, lebih banyak masalah akan hadir di keliling kita. Kita perlu fokuskan lebih banyak kebaikan, manfaat dan kebajikan yang berlaku di sekeliling kita. Kita suka mengkritikalkan keburukan sehingga kita tidak nampak banyak juga kebaikan dan limpahan kasih sayang berlaku di sekeliling kita.

Wallahu A'lam. Kita adalah apa yang kita fikirkan dan fokuskan. Anda magnet apa yang anda sangkakan. Dengan semua kejadian ini, apa yang kita perbaiki dalam hidup kita? Kita spend lebih banyak masa dengan keluarga kita solat dan mengaji bersama setiap hari? Atau...... No difference? Itu terpulang masing-masing.

Sesungguhnya Allah swt mengikut sangkaan hambaNya. - Riwayat Hadith
 
'Jangan mulakan bisnes dengan modal duit yang banyak apatah lagi pnjaman. Duit tidak menjamin kejayaan anda di dalam bisnes tetapi the right attitude, the right knowledge, the system/ strategies & the right action yang akan memudahkan perjalanan bisnes anda. mulakanlah di mana anda mampu mulakan'

Thanks Dr. Azizan Osman for sharing!!

#ridzuan ismail

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

[Reply to Comment]