26 Januari 2014

KAD PERUBATAN MAA TAKAFUL TERBAIK KINI TANPA HAD SEUMUR HIDUP!!!



DAFTAR PERMOHONAN KAD PERUBATAN ANDA SECARA ONLINE HARI INI! MUDAH DAN CEPAT.






PENGENALAN
MAA Takaful Smart Medic 200 merupakan kad perubatan yang memberikan ketenangan kepada anda dan keluarga dengan memberikan perlindungan pembedahan dan manfaat hospital yang komprehensif apabila anda memerlukannya. Dengan kos perubatan yang meningkat saban hari, kad perubatan ini merupakan penyelesaian kepada masalah ini dan anda tidak lagi perlu meminta-minta untuk sumber kewangan bagi membiayai bil-bil perubatan anda.

TIADA KO-TAKAFUL UNTUK PESERTA BERUMUR 16 TAHUN DAN KE ATAS

Kad perubatan MAA Takaful tidak mempunyai ko-takaful 10% bagi  peserta berumur 16 tahun dan ke atas. Ko-takaful bermaksud peserta takaful harus membayar 10% dari jumlah bil perubatan yang dikenakan. Sesetengah pengedali takaful di Malaysia mengenakan Ko-takaful ini pada kad perubatan mereka. Namun dengan MAA Takaful Smart Medic, tiada ko-takaful dikenakan dan bil perubatan anda akan ditanggung 100%. Bagi kanak-kanak berumur 30 hari sehingga 15 tahun, kadar ko-takaful yang dikenakan ialah 10% daripada jumlah bil dengan kadar minima RM300 dan ko-takaful maksima RM1000.

KAD PERUBATAN TUNGGAL (STAND ALONE) ATAU RIDER

Kad Perubatan MAA Takaful Smart Medic  200 mempunyai pilihan untuk diambil tanpa perlu digabungkan dengan mana-mana pelan takaful hayat. Ini bermakna anda boleh mempunyai kad perubatan sahaja tanpa perlu memiliki pelan takaful lain.

PEMBAHARUAN DIJAMIN

Kad perubatan ini dijamin pembaharuannya setiap tahun. Boleh digunakan sehingga umur 80 tahun.

KAD PERUBATAN YANG MURAH DAN MAMPU DIMILIKI

Dengan serendah RM50 sebulan, anda mampu memiliki kad perubatan dengan nilai had seumur hidup TANPA HAD.

MANFAAT KHAIRAT KEMATIAN 

MAA Takaful Smart Medic 100 menawarkan khairat kematian sebanyak RM5000 untuk apa jua sebab kematian bagi Smart Medic 200 Standalone.

JADUAL MANFAAT MAA TAKAFUL SMART MEDIC 200


Table of Benefit


JADUAL BAYARAN MAA TAKAFUL SMART MEDIC 200




Standalone


Bayaran tahunan untuk Smart Medic 200 Standalone 


Bayaran tahunan Smart Medic 200 sebagai rider (Diambil bersama mana-mana produk MAA Takafulink)



Soalan:-
1-Boleh tak sekiranya ambik plan Smart Medic 200 Standalone ini bersama produk lain seperti simpanan dan pelaburan? 

Ya..boleh digabungkan sekali dengan pelan takaful hayat atau mana-mana produk lain.

2- Pelan Smartmedic 200 ini hanya boleh dibayar tahunan sahaja ke? Pakej bulanan ade tak?

Ya.. untuk pakej standalone (kad sahaja) perlu bayar setahun sekaligus manakala jika ingin mengambilnya dan berserta simpanan dan pelaburan mod bayaran boleh dibayar secara bulanan.






KAEDAH BAYARAN FLEKSIBEL


Bayaran boleh dibuat secara bulanan, suku tahunan, setengah tahun dan tahunan bagi Smart Medic 200 stand alone atau rider


SENARAI PANEL HOSPITAL 


Panel 1 Panel 2 Panel 3 Panel 4 Panel 5 Panel 6 Panel 7


CONTOH BIL-BIL HOSPITAL TANPA KO-TAKAFUL 


Contoh 1






Di atas adalah contoh bil hospital klien saya yang mendapatkan rawatan di Hospital Pakar Senawang. Klien saya ini mengambil kad perubatan Smart Medic Pelan 2 yang diambil bersama pelan Takafulink yang baru disertai 5 bulan. Saya dimaklumkan beliau dapat menginap di bilik ‘single bed’ dengan bayaran RM160 sehari (Smart Medic Pelan 2 layak bilik RM200 sehari).


Jumlah bil ialah RM5970.50. Jumlah yang perlu dibayar oleh klien saya hanya RM2.00, iaitu kos cetak untuk laporan discaj. Selebihnya RM5968.50 ditanggung sepenuhnya oleh MAA Takaful. Menarik bukan, masuk hospital dengan semua bil ditanggung. Anak klien saya ini juga telah dimasukkan ke wad yang sama, cuma anaknya mengambil pelan kad perubatan lain yang mempunyai ko-takaful. Jadi semasa discaj, beliau terpaksa membayar dalam RM300 untuk kos ko-takaful bagi bil anaknya.



Contoh 2:





Di atas adalah contoh bil hospital yang ditanggung sepenuhnya oleh MAA Takaful menerusi kad perubatan MAA Takaful Smart Medic 100. Pesakit di atas adalah klien saya yang mengalami putus ligamen kaki semasa bermain bola sepak. Kos keseluruhan bil yang ditanggung oleh MAA Takaful ialah RM26453.98 dan RM362.17 perlu dibayar oleh klien saya kerana telah mengambil tilam tambahan semasa di dalam wad.


Berdasarkan bil di atas, tiada sebarang ko-takaful / co-payment dikenakan dan bil klien saya ditanggung 100%.

Nota 1 : Kalau ada ambil-ambil alat/servis tambahan, memang pesakit kena bayar sendiri

Nota 2: Metronic iCare Sdn Bhd adalah syarikat yang dilantik MAA Takaful untuk menguruskan urusan kemasukan dan keluar wad.


Hubungi saya untuk mendapatkannya sekarang !

EN MOHD RIDZUAN ISMAIL
PERUNDING TAKAFUL
MAA TAKAFUL
PM/WHATSAPP 019-4666581 






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

[Reply to Comment]